الجمعة، 27 أبريل 2012

كلمات البوم يديك ويدينا مدحت صالح 2012


مدحت صالح

1- يديك ويدينا

يديك ويدينا طوله العمر وتجيبنا نشوفك تانى بعنينا هتوحشنا تعالى اوام
خلينا على بالك وحن علينا وحياتك عشان لو حد فى يوم جالك
تلاقينى بعت سلام
وانا ليه مش هاين عليا تروح وبعادك
دا مش محسوب وحياه قلبى متسبنيش
وبخاف من طوله الغياب وبخاف وياريت القى الاوصاف
تعرف بيها حالتى انا ايه
يرضيك تبكينى ليالى لحد ما تجينى
بعادك والله على عينى ومش عارف اقلك ايه
ايامى من غيرك دى ملهاش قيمه من غيرك مفيش ولا حد يوم غيرك
يخلينى اعيش مرتاح

________________


2- زى العاده

بنام فى الليل بنام من غير كلام زى العاده
والصبح اقوم مليان هموم زى العاده
واخاف يا ليل تطول زى العاده
ياريت ياليل نسيت ولا كنت جيت زى العاده
بعيش اليوم بيوم وكل يوم زى العاده
نهار طويل وليل طويل يا ليل زى العاده
كلام نفس الكلام زى العاده
حاجات كل الحاجات نفس الحاجات زى العاده
زى العاده يومي ابتديه زى العاده اندم عليه زى العاده
معرفش ليه زى العاده عايش حياتى زى العاده
مفهاش حياه زى العاده
ناديت وبأعلى صوت قربت اموت قولت كفايه
لقيت دمعه العيون رافض يهون قولت كفايه
هعيش ميهمنيش اى نهايه
رياح تهد حيل قلبى النحيل زى العاده
وناس جايين عليا اقرب ما ليا مبيرحموش
وشوش فلسو وفشوش زى الوحوش زى العاده
واخاف يا ليل تطول زى العاده
ياريت ياليل نسيت ولا كنت جيت زى العاده

________________

3- واحشنى بشكل

واحشنى بشكل ميطمنش وقلبى بجد متعلقش بحد من مده
تيجى انت وفجأه كدا تاخده بكامل عقله وارداته كأنك عارفه من مده
حبيبى قلبى انا مالو جرالو قلبى ما جرالو لقيت تغير فى احواله
بقيت ليه ابقالو وامتى عنك بيسأل
ليالى وانت مش دارى ملغبط كل احوالى
لانا عارف انا مالى ولا قادر اشوف حالى
غيابك بردو ميطمنش
واحشنى بشكل ميطمنش وقلبى بجد متعلقش بحد من مده
تيجى انت وفجأه كدا تاخده بكامل عقله وارداته كأنك عارفه من مده

________________

4- كل حاجة

كل حاجة واقفه ضدى مهما بعمل مش مقضى
حلمى ناقص ولا جايز هو دا المكتوب عليا
قولت اتعذب لوحدى صعب مبقاش قد وعدى
والدموع اللى فى عنيا تبقى منى مش عليا
ايوه ببعد غصب عنى بس خوفى عليها منى
ايوه خايف اصل عارف ان صعب تبقى ليا
خوفت ضعفى يبان عليا قولت حقه اللى بأيديا
اصل بايع ولا ضايع فى النهايه هى هى
ليه هصغرنى فى عنيها ابقى قولو
انى ناسيها والحياه مبقتش فارقه المهم تعيشها هى

________________

5- مجنونه بيا

مجنونة بيا خلتنى اطلع من هدومى
بتعير عليا بتغير عليا بشكل جنونى
بتشك فيا لو ناس معرفهاش يوم بصولى
مع ان هى احلى من كل البنات
افكار غريبة علطول فى دماغها و حاسة بيها
و دى المصيبة علشان ده خلاص بقى طبع فيها
ادفع ضريبة علشان مقدرش اعيش غير بيها
ايام كئيبة باعدى بأفش وبخناق
يا سلام بس يوم لو تعرف ازاى قلبى بيموت فيها
و تطمن انى حبيبها وتعقل تفووق
فى حاجات بتحصل من وجهة نظرى بجد عاديه
و لما تسأل اجابتى بتبقى كمان طبيعية
لكن بيوصل لزعيق و خناق وحاجات من ديه
و فى يوم هنخسر اللى انا طول عمرى حافظت عليه
ادينى صابر بضغط على نفسى و بستحمل
مابقتش قادر و بخاف لتجنين يوم و اقتلها
جبت اخر حاجة ممكن حد فى يوم يعملها
مابقتش فاكر انا بس بجد غلط فى ايه
يا سلام بس يوم لو تعرف ازاى قلبى بيموت فيها
و تطمن انى حبيبها وتعقل تفوق

________________

6- وحياه قلبى

وحياه قلبى اللى حبك واحتار مشتاق وداب
خلينى يا حبيبتى جنبك انا مش قد الغياب
دنا من غيرك بضيع ومليش اهل وصحاب
عنيكى وحشتنى موووت وليالى الشوق عذاب
قلبى اللى احتار وحبك واختارك تبقى ليه
ملقاش فى الدنيا قبلك حد حنين عليه
بتروح انا روحى منى لو غبتى فى يوم عليا
وترد فيا تانى لما تشوفك عنيا

________________

7- العين وخدانى

العين وخدانى ليه اول قلبى ما يفكر فيه
ويحب دايما تكون شيفاه
لو يوم مقابلتنيش بيخاف قلبى ميطمنيش
غير لما اشوفك واكون وياك
طمنى يا حبيبى انا بيك دا الحب جوايا انا ليك
طول عمرى انا عايش وبحلم تبقى ليا
لو قلبى كان غالى عليك قرب وسبهالى عليك
كدا خت روحى ليك وعندك يلا هاتهالى
لو غبت يبقالى انا مين فى البعد
ايامى سنين وبلاقى دايما جوه منى
حاجة قلقانى انا قلبى وياك حواليك
دقاته بتنادى عليك وهموت حبيبى لو تسبنى ولا تنسانى

________________

8- مبقتش عايش

مبقتش عايش غير باحساس الملل
مبقتش بفرح حتى لو غيرى اتعمل
مبقتش اشوف فى الدنيا حاجه تهمنى
مبقتش اخاف على اى شىء مهما حصل
كل دقيقه بمر بضيقه مش لاقى لاحلامى حقيقه
حتى الايام اللى بعيشها بسيبها تعدى بأى طريقه
انا مجروح انا عكس الناس مهى شيفانى
انا حزنى بيملالى كيانى
مانت مشيت وكانك كل دنيتى ليك
شايف حياتى فى بعدك بقت ازاى
ازاى يا حبيبى
كل دقيقه بمر بضيقه مش لاقى لاحلامى حقيقه
حتى الايام اللى بعيشها بسيبها تعدى بأى طريقه
بأى طريقه

________________

9- هى واحده

كل حاجة حلمت بيها فجأه ضيعتها بين ايديا
بس مندمتش وعمر ما دمعه نزلت من عنيا
كله يتعوض يهون بس كله الا هى
هى واحده اللى لما لقتها فوقت
والحياه فتحت ببانها
هى واحده اللى ممكن اعمل بجد اى شىء فى الكون عشانها
هى واحده اللى مش هسمح لحد يمس شعره واحده منها
هى بس مفيش فى قلبى ولا فى حياتى واحده غيرها
اعمل اللى كان فى نفسى اعمله علشان خاطرها
مستحيل اتخلى عنها لو حياتى دى اخرها

________________

10- هو فى كدا

قلبى وانا يا حبيبى ياما حلمنا بيه
واحساس جميل حسيته يوم لمسه ايديك
هصرخ واقولها بأعلى صوت بمووت
بمووت انا فيكى
دى حاجة قلبى انا كان محتجلها
دى حاجة يا سلام جايه فى وقتها
بقى يبقى عنيك ويايا ووحشنى
دى حاجة انا قلبى لها
بقى هو فى كدا بقى تعمل كدا عنيك كل دا
بقى هو فى كدا بحبك اوى بالسرعه دى كدا
كدا سهرتنى كدا غيرتنى
والله فى حبك فرحتنى
انا عاشقك اوى وبحبك اوى
يا سلام لو بقى كدا بتحبنى
دنا فجاه لقيت ان انا حبيت ودى حاجة غريبه وفيها انه
هو انت ملاك ولا انت معاك الدنيا بتبقى حبيبى جنه

________________

11- لسه يادوب - دويتو ناتاشا

لسه يادوب الحلم بينا بيتولد
ومجاش فى بالنا ان احنا ممكن نفترق
عايش حلاوه روح مجروح انا من بعدك
عاوز اقول عايش ومش قادر بعيد عنك
بحبك
لسه يادوب الحلم بينا بيتولد
ومجاش فى بالنا ان احنا ممكن نفترق
دايما يا دنيا بتيجى على اللى بيعشقك
واحش عنيا النوم ودموعى صحبتى
واليوم يفوت ميت يوم حالى مكتوب بيقتلنى
هنموت عشان نقدر نعيش سوا حلمنا
هنموت عشان نقدر نعيش سوا حلمنا
نعيش نموت تفرق فى ايه لو كنا مش مع بعضنا
لو كنا مش مع بعضنا
اصل الحب يقوى القلب نسلم ليه
دا اللى محدش عاش الدنيا كانه ما عاش

________________

12- حلفت بربى

فكيت بوقي المتخيط وحلفت بربي لغير جلدي المحتاج تغيير
وخلاص مش هسكت تاني لسنين كانت وجعاني وصبرت عليها كتير
مبقتش قادر اخبي والجرح زاد في قلبي وتعب من التخدير
دمي في عروقي فاير ونبضي في قلبي ثاير بيدور علي المصير
حملك شايلة علي كتافي مش عايزك مني تخافي ده انا حلمي معاكي كبير
رجليا بقت شيلاني ووقفتلهم في مكاني مبقتش لخوفي أسير

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق