الاثنين، 22 أكتوبر 2012

كلمات البوم مستنيلى غلطة محمد صيام


كلمات البوم مستنيلى غلطة محمد صيام

كدب عليك
كدب عليك اللى قالك ...اننا بعدك فى حيرة
كدب عليك ولا تعبنا ..ولا جبنا لحد سيرة
خلاص خلاصنا..بعدك
ولا زدنا ولا نقصنا..فى بعدك
وحيتنا اهى زى ما هيا واحسن كمان
خلاص خلاصنا...دا حتا قربك
دا كان حبسنا ...بعدك فوقنا
ياريت بعادك وفرقنا كانه من زمان
.....................
اللى اتحكلك عنى كدبه بلاش تصدقها
دنا كل احلمى فى بعدك قلبى حققها
دنا ولا بعد اسر فيا
وانا ولا دمع بان فى عنيا
مانا مرتاح لهجرك ليا
ما تفهم بقى
خلاص خلاصنا..بعدك
ولا زدنا ولا نقصنا..فى بعدك
وحيتنا اهى زى ما هيا واحسن كمان
خلاص خلاصنا...دا حتا قربك
دا كان حبسنا ...بعدك فوقنا
ياريت بعادك وفرقنا كانه من زمان

صفر


انا اللى غيرتك كدة
انا الله خليتك كدة
خليت حياتك تنقلب
من حال لحال
انتا اللى من غيرى انا
لو فات عليك مليون سنه
كان زمانك زى مانتا
صفر على الشمال
م الناس اخترتك كبرتك
متقول بينتك وظهرتك
وبرغم انك اكبر همى
وديما كنت بتحرق دمى
وانا عمرى بأصلك فكرتك
...............
نسيت نفسك يالى
كان نفسك توصلى
والله صحيح اللى اختشو ماته
واقرو الفتحه ع اللى
حبو الناس بضمريهم
فاكرين دايما خريهم
يلا دا خيرها فى غيرها وادينى
فوقت م اللى حصل لي
.................
قول واعمل مابدالك
شيل اصلك من بالك
داللى بينكر اصلو يبقى
ولا بلاش اقولهالك
عارف قيمة نفسك
وبتكدب على نفسك
لو دمى اللى بيجرى فى جسمك
مكنش دة بقي حالك


مستنيلى غلطه


لو مستنيلى غلطه
علشان تعرف تسبنى
انا مش هغلط معاك
واتفضل يلا سبنى
صدقنى مش واقفه عليك وانا
غلطت لما حافظت عليك ده انا
خسرت كله وبعت كله
واتهد كله عليا انا
صدقني مش واقفة عليك وانا غلطت لما حافظت عليك ده انا خسرت كله وبعت كله واتهد كله عليا انا لو مستنيلى غلطه
................
كان خوفى عليك اكبر غلطه
ومعاك مغلطتش ولا غلطه
وكنت تقسا وقلبى ينسا
وكل دة وكنت برضي

لو مستنيلي غلطه


جايلى

جايلى بتقولى انتا فى حالك وانا فى حالى
صدمتنى هزتنى قلبها ليه ملوش غالى
كان ليه
جوة فى قلبى حنان وغرام
ضاع بأديه ياخسارة حرام
كنت بضحى عشان اسعدو
كان من وسط النار ببعدو
انا فاكرو شمسى وضلى
كنت بقول هو اللى فاضلى
اتريه خاين وانا اديتو
كل حياتى ازاى حبيتو
بكرة هيبكى عليا الغالى
بكرة الفرصه اكيد جيالى
و بيبكى عيزنى اسمحه
بس سعتها هردلو جرحو
كان ليه
جوة فى قلبى اخلاص وحنين
مر ليالى وفرح سنين
قلبك ليه راضى يجرحنى
بعد ما عاش عمرة يفرحنى
بس عشان قلبك مغرور
بكرة مسير الدنا تدور
تشرب نفس الكاس من ايدى
يبقى اليوم دة يكون يوم عيدى
بس الشئ اللى بيألمنى
ان انا نصرك وانتا كثرنى
انتا اخترت البعد بأيدك
خلى عادك يبقى يفيدك
مش ليه
لا والله لا مش ليه
كل الدمع اللى انا ببكيه
لاء صدقنى على الاخلاص
هو خدعى وبعنى خلاص
اندم ليه انا بس عليه
وهو سقينى مرار بأديه
اوع يفكر ان انا ممكن
اندم لحظه عليه مش ممكن
انا بعتبرو لحظه وعدت
لحظه عليا يارتها ما عدت
كنت زمان بخاف على خوفو
انا دوقتى بكرة اشوفو
مش ليه .مش ليه .مش ليه.؟

نامت على كتفى
قبل ماتنكرى حبك ليا .. وتقولى انتى ماحبتنيش
فصرى كل اللى كان بنا.. قولى بصدق وماتخبيش
ايدك ليه كت ضمت كافى ...راسك ليه نامت على كتفى
وازى كنتى بتقبلينى
هو فيه ايه اكتر من انك ... كنتى بتحلمى انى اضمك
قبل ماجى كنتى بتيجى
طب دنا وانتى كنا بنمشى ..ادام كل الناس مانخفشى
وبنتكلم مع بعضينا ... موضيع صعبه ومابتتقلشى
.....................
يا ما حلمنا انا وانتى بتنا وازى سوه جواه هنعيش
واما الحلم دة قرب يبقى جايا تقولى ماحبتنيش
حكايتنا انتى اللى بدأتيها خليتى كل الناس تحكيها
عرفتيهم اسرار عنك صعب واحدة قوى تحكيها

عليها وطيها
قلبى اللى انتا جرحته اتعلم يبقى انانى
لو كنت فى يوم ريحته كان ممكن يرجع تانى
والجرح اللى انتا فتحتو خلانى كرهت لؤاك
والدرس اللى انتا شرحتو اتعلمته وهنساك
هجيب عليها وطيها وعادى
ايه يعنى ماجتش ع المرادى
عشت عمرى معاك فى مرار
ومش جديدعليا النار
وسبها زى ماتيجى تيجى ايه هتفرق ايه
...............
تاعب نفسك ليه
بتفكرنى بأيه
حبك مات ماتجزلوش
غير الرحمه عليه
وانا عن نفسى خلاص
مبأقش فيه فى الناس
حد اصدق يعمل خير
فى البحر ويرميه
............
بعدك عنى اكيد
خله فى عمرى جديد
قلبى اخيرا شاف الفرحه
بعد ما عاش مجروح
ايوة كلامى صريح
ماهو بلعقل صحيح
باب ميدخلش الاالريح
ليه نخليه مفتوح

زيك بالظبط
ماتقولش حاجه انا حاسس بيك
كل اللى عندك عندى ليك
ومن الليلادى انا بين ايديك
هتقولى ايه
كل الكلام شيفه فى عنيك
من غير كلام باين عليك
عمرى اللى جاى هعيشه ليك
وهقولك ايه
اصل انا بردة كمان زيك باظبط
انتا اتلغبط وانا اتلغبط
على اللى فات من عمرى ندمت
ماهو مش زنبى
اصل انا بردة كمان زيط بالظبط
اشتقتلى ونا ليك بردة اشتقت
زى ما اكون والله ما صدقت
لقيتك جنبى
................
شكل الحياة اتغير معاك
بقى جنه اه من يوم لؤاك
لو روحت قلبى يروح وراك
ما اقدر عليه
بقى كل دة يحصل فى يوم
خلتنى يعنى ما شفشى نوم
حبك مالكنى ياريت يدوم
واعيش عليه
اصل انا بردة كمان زيك باظبط
انتا اتلغبط وانا اتلغبط
على اللى فات من عمرى ندمت
ماهو مش زنبى
اصل انا بردة كمان زيط بالظبط
اشتقتلى ونا ليك بردة اشتقت
زى ما اكون والله ما صدقت
لقيتك جنبى

فيدتها ايه
وفيدتها ايه الروح...وانا عايش وانا وكلى جروح
وطول ما العمر بيطول ... يذيد همى عن الاول
يموت فرحى وامالى يديق..وبينى وبينه الف طريق
مافيش منهم طريق مفتوح
واللى باقى من حياتى فاضى ...كله زى بعضه عندى عادى
كل يوم بيذدنى خوف
مش باين طريقى فين مودى...ببقى شيفه فاضى وصعب اعادى
وقلبى اضعف م الظروف
....................
خسارة اللى راح مايجيش....ولو طول حياتى هاعيش
دموعى مكانها على خدى ...و فى الاحزان مافيش قدى
ومافيش فرصه لرجوع الفرح....ومهما احسبها جمع وطرح
بططلع فى النهايا مافيش
واللى باقى من حياتى فاضى ...كله زى بعضه عندى عادى
كل يوم بيذدنى خوف
مش باين طريقى فين مودى...ببقى شيفه فاضى وصعب اعادى
وقلبى اضعف م الظروف

ماله ده
دة ماله كدة مش فارقه معاه اسهر واحتار ولا حالى شغل باله
ايدة مش معقول طب مش منقول انا مش مسأول ايه هيجراره
صدقنى دى الصراحه.... واكتر كمان
وان كنت شفت راحه ... هتشوف جنان
طلبت خلاص معايا ...قفلت عليك
اعمل معاك حكايا .. اطلع عنيك
...............
ارجع لعقلك فو دنا وانا مخنوق صعب انك انتا تسد اصادى
يا تيجى عافيه يا زوء يا بصصلى لفوق وتقول محققو ما هو دة العادى

الدنيا دى احول
الدنيا دى احوال ...لكن موجود فيها
حال يفرق عن حال
الدنيا دى احوال ... فى شيأ اسمه الرحمه
بس خلاص اشتال
ناس حالتها على ادها
ناس حالتها مافيش منها
ناس حالتها يدوب عايشين
ناس غيرهم مش لقين
ناس بتحلم على ادها
ناس بتعلا ومش حقها
ناس بتخسر ناس ببلاش
ناس تخون اللى ماخنهاش
الدنيا دى احوال
فى ناس الحظ ولا شفهم
وناس عليت على كتفهم
ولو تقبلها فى حياتك
تنزل دمعك على ظرفهم
فى ناس فى الظلم تتعود
تشوف الحق وتحود
وناس ليلها كأنه نهار
وناس نهارها متسود
الدنيا دى احوال
فى ناس لديقه متشاله
وناس م الحسبه متشاله
وتتكلم وصعب فى يوم
تنفذ كلمه متقاله
وناس ممكن تموت م البرد
وناس متغطيين بالورد
وناس عايشين ورسهم فوق
وغيرهم وشهم فى الارض
ناس حالتها على ادها
ناس حالتها مافيش منها
ناس حالتها يدوب عايشين
ناس غيرهم مش لقين
ناس بتحلم على ادها
ناس بتعلا ومش حقها
ناس بتخسر ناس ببلاش
ناس تخون اللى ماخنهاش
الدنيا دى احوال
فى ناس الدنيا لعبتهم
وناس على جنب سكتهم
وناس بتموت وننسها
وناس نحلف بتربتهم
وناس زى الطيور طايرين
لا طيلين فيها سما ولا طين
وناس شغله بتشيل
بلاوى الناس لناس تانيين
الدنيا دى احوال
فى ناس زى الدهب غاليين
وناس زى الطراب عايشيين
وناس فى الدنيا غرقنه
وناس على وشها عايمين
فى ناس الدنيا تعبها
وطوب الارض دينها
وناس تقدر تريح ناس
م الهم وبردة سيبها
ناس حالتها على ادها
ناس حالتها مافيش منها
ناس حالتها يدوب عايشين
ناس غيرهم مش لقين
ناس بتحلم على ادها
ناس بتعلا ومش حقها
ناس بتخسر ناس ببلاش
ناس تخون اللى ماخنهاش
الدنيا دى احوال

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق